woensdag 2 december - Reisverslag uit Bogota, Colombia van bospol - WaarBenJij.nu woensdag 2 december - Reisverslag uit Bogota, Colombia van bospol - WaarBenJij.nu

woensdag 2 december

04 December 2015 | Colombia, Bogota

Vroeg uit bed voor een 4 uur durende stadswandeling. Maar ja wij hebben de gids nooit gevonden.
Nog wat geshopt en een park bezocht en toen onze guds Elver van de vorige dag gebeld.

Hij nam ons mee naar de sloppenwijken waar in 2011 projecten zijn gestart waarbij eerst guerillias zijn verdreven/vermoord door de paramilitairen .de bewoners kregen verf om de huizen op te knappen, graffitti van prachtige plaatjes , kunstwerken werden op de muren gemaakt. Nieuwe golfplaten op de daken.
Educatie was het volgende project en roltrappen werden aangelegd.
Het is nu een veilige wijk waar kinderen buiten spelen.
De wijk heeft numero 13.
Heel indrukwekkend.

Daarna naar Barefoot park . Ergens lekkere koffie gedronken.

Weer verder nieuwe wijken in en veel gezien en gehoord.
S avonds gewacht op de kerst verlichting in de stad en daarna heerlijk gegeten in hotel.

Donderdag

Vroeg op en naar vliegveld en kregen een vlucht eerder aangeboden.
De piloten gingen vanuit de cockpit de ramen schoonmaken lachen hoor.
Maar was geen goede zet bleek vliegtuig vertrok niet, na anderhalf wachten alsnog vertrokken en in Bogota rennen om de vlucht naar Cucuta te halen.

Milou haar broer haalde ons op en twee koffers misten.